Vitaminsports Een kijkje achter de schermen Met trots introduceert Vitaminsports haar nieuwe sportproducten en haar nieuwe uitstraling. Hoewel het zulke simpele producten lijken, blijkt het op de juiste manier gebruiken van sportvoeding een complexe materie. Veel moeilijker dan het gemak waarmee het op internet door Jan en alleman wordt geadviseerd. Juist omdat een goed advies zo belangrijk is, besteedde Vitaminstore dit jaar extra aandacht aan de sportvoedingkennis van het eigen personeel. Category- en productmanager van Vitaminstore, Pepijn Aardewijn, ex-toproeier (zilver op de Olympische Spelen 1996, Atlanta), gaf het winkelpersoneel een pittige training over de basisprincipes van sportvoeding. Tezamen met de hoge kwaliteit van de producten en het nieuwe overzichtelijke ‘met de klant pratende’ herboren beschouwen. label, mogen we Vitaminsports als Kracht ligt in de basis Pepijn Aardewijn: “Ik zou eindeloos veel 44 vitamin magazine trainingen kunnen vullen met weetjes, feiten, trainingsschema’s en de daaraan gekoppelde voedingsschema’s. Toch houden we het net als onze sportvoedingslijn bij de basis. Het belangrijkste is dat ons personeel goed kan doorvragen bij de klant om erachter te komen wat hij/zij precies wil bereiken: topprestaties leveren, langer en intensiever trainen, een wedstrijd zonder spierkrampen uit kunnen spelen... Vervolgens is het belangrijk om met een paar gerichte vragen een redelijke inschatting te krijgen van de persoonlijke factoren die het advies kunnen beïnvloeden. Een hoop gebruikers van sportvoeding betalen te veel voor te complexe formules die vaak niet eens aansluiten bij de doelstelling en/of de ambities. De meesten blijken gewoon gebaat bij basisproducten als eiwitten, creatine of een visolie.” De producten van Vitaminsports zijn zeker niet complex te noemen. Het voordeel daarvan ligt voor de hand: de meeste van de in de Vitaminsportslijn gebruikte ingrediënten beschikken over een grote gebruikershistorie en goede wetenschappelijke basis. Hierdoor kan bij de meeste producten gegarandeerd worden dat ze doen wat ze beloven. Mits ze goed worden gebruikt. Pepijn: “Moderne sportvoeding staat bol van illustere ingrediënten met een discutabele reputatie, die vaak zo slecht onderzocht zijn, dat je als sporter maar moet hopen dat je het op de juiste manier, in de juiste hoeveelheid en om de juiste reden gebruikt. Soms heb je meer kans op resultaat wanneer je meedoet aan de staatsloterij.” Behalve deskundig personeel, werkt ook het nieuwe ‘pratende’ label mee aan het juiste gebruik. Op de voorkant van de pot wordt gebruik gemaakt van icoontjes die het karakter van het product goed samenvatten. Op de zijkant van de pot staat vermeld of het product het best voor, tijdens of na het sporten gebruikt kan worden en voor welke categorie sporter het product het meest geschikt is. Pagina 43

Pagina 45

Interactieve internet catalogus, deze pdf of reclamefolder is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online bladerbaar uitgeven van e-vaktijdschriften.

Herfst 2013


You need flash player to view this online publication