Koert Otten “ Vitaminstore, een bedrijf vol passie” I I Koert Otten Oprichter Vitaminstore In Vitaminmagazine hebben we hem nog niet eerder gezien, maar met zijn compagnon Alain in China, is Koert de man die als algemeen directeur Vitaminstore Nederland leidt. Met het succes van de Vitaminboost juicebars en de vele leuke evenementen waar Vitaminstore steeds vaker deel van uitmaakt, geven wij Koert graag even het woord. n 15 jaar is er een hoop gebeurd in ons bedrijf. Als twee jonge honden begonnen Alain en ik in 1998 aan een avontuur met de ambitie om een winkelketen op te zetten met landelijke dekking. Met de eerste 2 vitaminewinkels in Amsterdam Osdorp en Heemstede was het fundament gelegd en groeiden wij in het jaar 2000, met de opening van filialen in Amstelveen, Alkmaar en Gouda, door naar 5 winkels. We merkten al snel dat we met de vele facetten van een filiaalbedrijf te maken kregen: personeelszaken, marketing, assortiment, productontwikkeling, boekhouding, automatisering etc. n het jaar 2000 startten wij de webshop www.vitaminstore.nl en ook dit bleek in de loop der jaren een vak apart te zijn. Met de overname van de winkelketen ‘Body Vitaal’ in 2007 groeide Vitaminstore van 7 naar 16 winkels en telt de keten op dit moment 22 winkels in Nederland. De ambitie voor landelijke dekking heeft inmiddels plaats gemaakt voor de ambitie om een ‘kwalitatief goed bedrijf’ te zijn, waarbij kwaliteit voor gaat op kwantiteit. Groei komt dan vanzelf. Mede door de webshop kennen inmiddels veel mensen Vitaminstore en komt de stap naar landelijke dekking opeens toch heel dichtbij! A lain en ik zijn ondernemers die geneigd zijn zaken zelf op te pakken, omdat wij denken dat wij het minstens zo goed kunnen als anderen of misschien zelfs wel beter of efficiënter. Wij hebben dan ook veel zaken op onze eigen manier gedaan. Dit ging misschien niet altijd even snel of makkelijk, maar wij hebben het toch voor elkaar gekregen om naast onze eigen winkels, franchisewinkels en de webshop, ook een eigen groothandel op te zetten. Met de groothandel importeren wij zelf producten en ontwikkelen wij onze eigen merk lijnen. Ook maken wij reeds 12 jaar een eigen kwartaalmagazine dat zeer goed wordt gelezen. Daarnaast sturen we zelf de bouw van onze webshop aan en H et is ontzettend fijn om van zoveel verschillende kanten en klanten waardering te krijgen voor onze goede service, producten en aanbevelingen. Als men het dan ook nog ‘leuk’ vindt om bij ons te winkelen, te werken of met ons samen te werken dan geeft dat helemáál een goed gevoel. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik supertrots ben op wat wij met z’n allen (inmiddels ca. 100 Vitaminstore medewerkers) voor elkaar hebben gekregen en ik hoop nog heel veel jaren met ontzettend veel plezier en passie leiding te mogen geven aan dit fantastische bedrijf! vitamin magazine 15 coördineren we de verbouwingen van al onze winkels. Hierdoor hebben we grip op alle facetten van het bedrijf en kunnen we onze kernwaarden ‘kwaliteit’, ‘deskundigheid’, ‘gezondheid’ en ‘plezier’ overal in terug laten komen. O ok in de laatste fase waarbij de juicebar onder de naam ‘Vitaminboost’ aan het concept werd toegevoegd zochten we naar iets extra’s om ons ‘happy healthy lifestyle concept’ helemaal tot leven te laten komen en waarmee wij ons ook zouden kunnen onderscheiden in de markt. De heerlijke, verse sappen en smoothies voorzien van superfoods of voedingssupplementen zijn uniek, supergezond en helemaal Vitaminstore! Column Pagina 14

Pagina 16

Voor relatiemagazines, online maandbladen en studiegidsen zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webshop in uw spaarprogramma.

Herfst 2013


You need flash player to view this online publication